Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
800 137 200
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu.
Dzwoniąc pod bezpłatny numer pacjent otrzyma pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych
w weekendy oraz święta a także dni ustawowo wolne od pracy - całodobowo.
W czasie rozmowy z medykiem pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. W sytuacji kiedy
konieczna będzie pilna interwencja medyczna, lekarz zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego
kontaktu z lekarzem.
Połączenie z TPK jest bezpłatne. Z oferowanych usług mogą korzystać jedynie osoby ubezpieczone oraz mieszkające
na terenie Polski. Połączenia z zagranicy nie są obsługiwane.
Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano następnego dnia oraz
całodobowo w sobotę, niedzielę oraz święta i dni ustawowo wolne od pracy. Personel medyczny będzie udzielał
pomocy w kilku językach obcych:
- polskim
- angielskim
- rosyjskim
- ukraińskim
TPK jest dostępna również dla osób niesłyszących poprzez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy
wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego. Tłumaczenia w ramach Usługi wykonywane są przez doświadczonych tłumaczy Polskiego Języka Migowego (PJM). Treści tłumaczone przez tłumaczy języka migowego są traktowane jako poufne i nie są
udostępniane osobom trzecim.
więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie NFZ →
www.nfz.gov.pl/teleplatforma
Teleplatforma nie zastępuje świadczeń udzielanych przez nocną i świąteczną opiekę zdrowotną, której zadania pozostają bez zmian. TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że porady udzielane są przez telefon.